ATMEL PROGRAMLAMA 1 - Giriş


         Bu yazı dizisinde sizlerle C ile Atmel AVR programlama  çalışmalarımı paylaşacağım.

        Yaklaşık dokuz seneden beri PIC  ve yine yaklaşık altı senedir ARDUINO ile uğraşmaktayım. Pic programlama öğrendikten sonra Atmel'e geçmeyi düşünüyordum. Atmel ile ilgili araştırmalar yaparken ve robot yarışmaları sayesinde Arduino ile tanıştım.  Arduino içinde Atmel olduğunu öğrendiğimde ayrıca atmel çalışmadım. 


       Arduino ile çalışmak zevkli ve kolay. Arduino kütüphaneleri gerçekten oldukça kullanışlı ve her konu için bir arduino shield'i ve kütüphanesi bulabiliyorsunuz . Ancak belli bir süre sonra kendiniz kütüphane yazmak veya kendi ayarlarınızı kendiniz yapmak istiyorsunuz. Bunun için de Atmel'i öğrenmem gerektiğini düşündüm ve çalışmalara başladım. Burada bu çalışmalarımla ilgili notları sizlerle paylaşacağım.    

      Başlamadan belirtmeliyim ki herkesin sıklıkça sorduğu ve tartıştığı "Atmel mi?, Pic mi?, yoksa Arduino mu?" konusuna hiç girmeyeceğim. Atmel Pic'ten daha iyi veya Pic Atmel'den daha iyi   gibi bir düşünceye ve   deneyime de sahip değilim. Tek amacım Atmel merakım.


Atmel AVR  programlama  için kullanacağımız araçlar

     1- Atmel Studio
     2- Atmega 328p ve Datasheet'i
     3- Usbasp programlayıcı
     4- Proteus - ISIS


   Atmel  Studio Atmel firmasının kendi geliştirmiş olduğu ücretsiz bir IDE (Tümleşik  geliştirme ortamı - Integrated development environment )'dir. Bu nedenle Atmel studio'yu seçtim.  Atmel studio 7.0 'ı http://www.atmel.com/microsite/atmel-studio/  adresinden indirebilirsiniz. Kurulumunu ve kullanımını bir sonraki paylaşımımda detaylıca anlatacağım.

     Atmega 328p yurt içinden rahatlıkla temin edebileceğiniz 8bit, 32Kbyte Flash ve 28 pinli , arduino uno ve nanolarda da kullanılan bir mikrodenetleyicidir. Yapacağımız projelerin arduino uyumlu olmasının  faydalı  olacağını düşünüyorum. En azından breadboard üzerine devre kurmak yerine uno boardunu kullanarak atmel program denemelerimizi yapabiliriz. Veya yapmış olduğunuz devreye Arduino'da yazdığınız programı yükleyebilirsiniz.

    Atmega 328p'yi programlamak için USBASP programlayıcı kullanacağız. Programlayıcı Atmel Studio ile uyumludur. herhangi bir başka program gerektirmeden yazdığımız programı mikrodenetleyice gönderebiliriz. Kurulumunu ve kullanımını ilerki paylaşımlarda anlatacağım. programlayıcıyı yurt içinden temin edebilirsiniz. Ben e-bay dan oldukça ucuza almıştım.

   Proteus-Isıs programını yapmış olduğumuz programları denemek amacıyla kullanacağız. tabiki  denemelerimizi sadece proteusda yapmayacağız aynı zamanda devrelerimizi kurup gerçek denemelerimizi de yapacağız. 

Yorumlar

  1. Hocam yazılarınızı kategorilendirseniz daha kolay erişebiliriz.

    YanıtlaSil
  2. Yeni bir site hazırlıyorum. Bitince hepsi kategorilenmiş olacak.

    YanıtlaSil
  3. hocam blogunuzdaki atmega programlamayla ilgili tüm sayfaları zevkle okudum. inşallah devamı gelir.

    YanıtlaSil
  4. Ilk konudan başladık ama sizin kendi sitenize ulaşılmıyor hocam

    YanıtlaSil

Yorum Gönder