Bu çalışmamızda HD44780U tabanlı 2 satır 16 sutun Karakter LCD'nin Arduino ile nasıl kullanılacağını anlatacağım. Öncelikle buradaki LCD konusunu incelerseniz 2x16 LCD kullanımmı ile ilgili detaylı bilgiler elde etmiş olursunuz.
Aşağıdaki şekillerdekullanacağımız LCD ekranın pin yapısı görülmektedir.
Besleme pinleri
Aşağıdaki şekillerdekullanacağımız LCD ekranın pin yapısı görülmektedir.
Besleme pinleri
VSS ...........Gnd pini
VDD..........+V besleme pini
VEE...........Kontrast ayarı
15.pin...... LCD ekran arka aydınlatma Led Anod ucu
16.pin...... LCD ekran arka aydınlatma Led Katod ucu
Kontrol pinleri
RS............LCD Register seçme pini
RS=0 Komut için Register seçer (IR-Instruction register)
RS=1 Data için register seçer (DR-Data register)
RW...........Read/Write(Okuma/yazma) seçme biti
RW=1 Okuma modu (LCD'den okuma )
RW=0 Yazma modu (LCD'ye bilgi gönderilir)
E..............Enable pini bilgi okuma yazma için gerekli puls'i sağlar
Data pinleri
D0-D7.....Data pinleri.
ARDUINO 2x16 LCD bağlantısı
- LCD RS----------->D12
- LCD Enable------>D11
- LCD D4----------->D5
- LCD D5----------->D4
- LCD D6----------->D3
- LCD D7----------->D2
LCD librarry fonksiyonları
En sık kullanılan bazı arduino lcd kütüphane fonksiyonları
lcd.scrollDisplayRight() : Ekranı bir adım saga kaydırır.
Programımız
#include <LiquidCrystal.h>
/*
LCD ile Arduino arasındaki bağlantının
pin tanımlamaları
*/
#define rs 12
#define en 11
#define d4 5
#define d5 4
#define d6 3
#define d7 2
LiquidCrystal lcd(rs, en, d4, d5, d6, d7);
void setup()
{
lcd.begin(16, 2); // 2 satır 16 sütün LCD kullandığımızı belirtiyoruz
lcd.print("MERHABA");
}
void loop()
{
}
En sık kullanılan bazı arduino lcd kütüphane fonksiyonları
LiquidCrystal lcd() : LCD'yi bağlayacağınız Arduino pinlerini belirlemenizi sağlar
LiquidCrystal lcd (rs, enable, d4, d5, d6, d7)
lcd.begin() : LCD ile ilgili ön ayarları yapar.
lcd.begin(sütünsayısı, satırsayısı);
lcd.clear() : LCD ekranındaki yazıları siler ve cursoru sol üste yani 0.satır 0.
sütüna getirir
lcd.home() : İmleci sol üste yani 0.satır 0. sütüna getirir
lcd.setCursor() : İmleci istediğimiz yere getirerek istediğimiz yere karekter
yazmamızı sağlar
lcd.setCursor(6, 0) 0.satır 6. sütun
lcd.write() : Ekrana bir karater yazmamızı sağlar.
lcd.write('a');
lcd.print() : Ekrana text ifade yazmamızı sağlar
lcd.print("MERHABA");
lcd.cursor() : İmlecin görünmesini sağlar.
lcd.noCursor() : İmleci gizler.
lcd.blink() : İmlecin yanıp sönmesini sağlar
lcd.noBlink() : İmlecin yanıp sönmesini durdurur.
lcd.noDisplay() : Ekrandaki yazıyı görünmez yapar. Ama hafızadan silmez .
lcd.display() : Ekranda gizlenen yazıyı geri getirir.
lcd.scrollDisplayLeft() : Ekranı bir adım sola kaydırır.
lcd.scrollDisplayRight() : Ekranı bir adım saga kaydırır.
#include <LiquidCrystal.h>
/*
LCD ile Arduino arasındaki bağlantının
pin tanımlamaları
*/
#define rs 12
#define en 11
#define d4 5
#define d5 4
#define d6 3
#define d7 2
LiquidCrystal lcd(rs, en, d4, d5, d6, d7);
void setup()
{
lcd.begin(16, 2); // 2 satır 16 sütün LCD kullandığımızı belirtiyoruz
lcd.print("MERHABA");
}
void loop()
{
}
Yorumlar
Yorum Gönder