ARDUINO 15 - 2x16 LCD

Bu çalışmamızda  HD44780U tabanlı 2 satır 16 sutun Karakter LCD'nin Arduino ile nasıl kullanılacağını anlatacağım. Öncelikle buradaki LCD konusunu incelerseniz 2x16 LCD kullanımmı ile ilgili detaylı bilgiler elde etmiş olursunuz.

 Aşağıdaki şekillerdekullanacağımız LCD ekranın pin yapısı görülmektedir.


Besleme pinleri
VSS ...........Gnd pini
VDD..........+V besleme pini
VEE...........Kontrast ayarı
15.pin...... LCD ekran arka aydınlatma Led Anod ucu 
16.pin...... LCD ekran arka aydınlatma Led Katod ucu
Kontrol pinleri
 RS............LCD Register seçme pini 
                  RS=0    Komut için Register seçer (IR-Instruction register)
                  RS=1    Data için register seçer (DR-Data register)
RW...........Read/Write(Okuma/yazma) seçme biti
                 RW=1   Okuma modu (LCD'den okuma )
                 RW=0   Yazma modu (LCD'ye bilgi gönderilir)
E..............Enable pini bilgi okuma yazma için gerekli puls'i sağlar
Data pinleri
D0-D7.....Data pinleri.

ARDUINO  2x16 LCD bağlantısı
  • LCD RS----------->D12
  • LCD Enable------>D11
  • LCD D4----------->D5
  • LCD D5----------->D4
  • LCD D6----------->D3
  • LCD D7----------->D2 
 program yazablmek için arduino LCD kütüphanesini kullanacağız. bu kütüphane Arduino programı içinde bulunabilir.  "LiquidCrystal.h"
 LCD librarry fonksiyonları 

En sık kullanılan bazı arduino lcd kütüphane fonksiyonları 

LiquidCrystal lcd()  : LCD'yi bağlayacağınız Arduino pinlerini belirlemenizi sağlar
  
                                           LiquidCrystal   lcd (rs, enable, d4, d5, d6, d7) 

 
lcd.begin()                  LCD ile ilgili ön ayarları yapar.

                     lcd.begin(sütünsayısı, satırsayısı);

lcd.clear()                 : LCD ekranındaki yazıları siler ve cursoru sol üste yani 0.satır 0.   
                                          sütüna getirir

lcd.home()                : İmleci sol üste yani 0.satır 0. sütüna getirir 


lcd.setCursor()         : İmleci istediğimiz yere getirerek istediğimiz yere karekter  
                                     yazmamızı sağlar 

                                                              lcd.setCursor(6, 0)  0.satır 6. sütun

lcd.write()                             : Ekrana bir karater yazmamızı sağlar.

                                                      lcd.write('a');
                                       
lcd.print()                              : Ekrana text ifade yazmamızı sağlar

                                                        lcd.print("MERHABA");

lcd.cursor()                            : İmlecin görünmesini sağlar.

lcd.noCursor()                       : İmleci gizler.

lcd.blink()                               : İmlecin yanıp sönmesini sağlar

lcd.noBlink()                          : İmlecin yanıp sönmesini durdurur.  

lcd.noDisplay()                      : Ekrandaki yazıyı görünmez yapar. Ama hafızadan silmez . 
 
 lcd.display()                          : Ekranda gizlenen yazıyı geri getirir.
 
 lcd.scrollDisplayLeft()         : Ekranı bir adım sola kaydırır.

 lcd.scrollDisplayRight()      : Ekranı bir adım saga kaydırır.

Programımız 


#include <LiquidCrystal.h>

/*
     LCD ile Arduino arasındaki bağlantının
     pin tanımlamaları
*/
#define     rs      12
#define     en     11
#define     d4      5
#define     d5      4
#define     d6      3
#define     d7      2   

LiquidCrystal lcd(rs, en, d4, d5, d6, d7);

void setup() 

       {

           lcd.begin(16, 2);  
// 2 satır 16 sütün LCD kullandığımızı belirtiyoruz

           lcd.print("MERHABA");
       }

void loop()

     {
 

      }



Yorumlar